[ Comfort Zone ]
Märket [ comfort zone ] skapades och lanserades 1996 inom Davines Groups hudvårdsdivision, Davines Group grundades 1983 i Parma, Italien av familjen Bollati. Det som börjande som ett forskningslaboratorium för att utveckla mycket effektiva produkter med hög kvalitet, har idag vuxit till ett framgångsrikt internationellt spavarumärke med många olika produktserier och behandlingserbjudanden. Märkets grundare Dr. Davide Bollati har en vetenskaplig bakgrund och har alltid värderat omfattande klinisk forskning och användning av naturens effektivaste ingredienser i utveckling av [ comfort zone ] trademark formula.
OUR COMPANY & VALUES
[ comfort zone ] är ett komplett system som vårdar huden, kroppen och sinnet. Vårt exklusiva produktsortiment, behandlingar och ritualer har skapats med ett djupt engagemang för att hitta de aktivaste ingredienserna och för att ge de effektivaste resultaten. Vi tror på att arbeta från insidan och utåt för att förbättra människors tillstånd och behandla kroppen som en helhet. Vi förespråkar en hälsosam helhetssyn och en hållbar livsstil som grundar sig på forskning och en stark passion.
HUMANIZING SCIENCE
[ comfort zone ] innefattar samspelet mellan vetenskap och känsla – som har grundats på noggrann vetenskaplig forskning och som förstärks av förståelsen av och kärleken till hela individen. Märkets grundvärderingar består av fyra centrala ”zoner” som tillsammans skapar en hög standard och kvalitet som är utmärkande för alla produkter och behandlingar som [ comfort zone ] utvecklar och som gör oss till det vi är.
SCIENCE
Vetenskapen är närvarande i allt vi gör, den guidar vår utveckling och ger oss lösningar. Vetenskap behöver inte vara kallt eller sterilt – vi välkomnar den mänskliga sidan av vetenskapen och fokuserar på hur den hjälper oss att utveckla och skapa innovationer, samtidigt som vi behåller den varma känslan som genomsyrar
[ comfort zone ].
SOUL
Vår vetenskapliga bakgrund är sammanlänkad med en medfödd passion för konst, design och filosofi, vilket ständigt inspirerar och utvecklar märket samtidigt som det förklarar vad vi är. Vi fokuserar på att skapa en själ i allt vi gör, genom omsorg, värme, hängivenhet och trivsel tillsammans med våra hudteraputer och kunder.
WELL-BEING
Välbefinnande är hudvårdens framtid. I dagens värld är vi mer informerade, mer insiktsfulla och mer intresserade av vilka fördelarna är för oss. Hudvård måste gå ett steg längre än en lyxig känsla och njutning, genom att skapa konkreta lösningar och tydliga resultat.
ITALY
Italienare är välkända för sin smak, känsla för detaljer och sin uppskattning för överdådiga sensuella upplevelser. Dessa medfödda egenskaper genomsyrar varje del av vår verksamhet, från forskning och utveckling till produktion, förpackningar och samarbetet med våra kunder.
EXPERT, LOVING HANDS
[ comfort zone ] logotyp symboliserar expertens, forskarens, hudterapeutens och spaterapeutens kärleksfulla händer. En exklusiv plats för återhämtning. Klamrarna är en symbol som visar hur vetenskapen omfamnar, skyddar och vårdar i sig själv.
De grafiska mönstren som används inom hela märket kommer ursprungligen från naturliga former som finns runt omkring oss. De återspeglar en konstnärlig och emotionell bild av de vetenskapliga källor som är grunden i vår formula.
SUSTAINABILITY & ETHICS
Alla [ comfort zone ]:s produkter utvecklas och produceras i Parma, Italien i en anläggning som använder 100% energi från förnyelsebara källor. Företaget deltar i projekt som återplanterar träd genom olika utvalda produktlinjer och förpackningar som Aromasoul och Sacred Nature.
2005 skapade företaget tillsammans med alla anställda inom Davines Group ett Carta Etica program där alla bidrog med förslag, för att tillsammans skapa en professionell miljö med värderingar som överensstämmer med comfort zones. Projektet inspirerades av den urtida filosofin att vacker är det samma som god. Dessa värderingar är genomgående i all kommunikation, ansvar, respekt, konstruktiv anda, kvalitet och skönhet. De är grunden för vår skönhetsvision och vi arbetar dagligen med att försäkra oss om att de upprepas i vår produktkvalitet, service och i kontakten med våra kunder.
OUR PRODUCTS
DETTA GÖR VÅRA PRODUKTER STARKA
› Vi driver egen forskning och utveckling, kliniska effektivitetstester och produktion på vårt kontor i Parma, Italien.
› Vi använder endast råmaterial med bevisad effekt i våra produkter.
› Vi använder dofter som är igenkännliga, unisex, balanserade och moderna.
› Vi använder en väl avvägd kombination av aktiva ingredienser, allt från klassiska ämnen som är kända för sin extrema effekt till de allra senaste, innovativa, hightechingredienserna.
› Vi skapar underbara konsistenser, med minimalt innehåll av syntetiska ämnen och som ger maximal effekt.
› Vi använder ingredienser som har funktionella fördelar och som förbättrar effekten av de aktiva ämnena.
› Vi är ett globalt märke och är certifierade för att få säljas genom distributörer över hela världen.
› Vi använder 100% av vår energi från förnyelsebara källor i både tillverkning och produktion av produkterna.