RETUR & ÅNGERRÄTT
För din trygghet ger vi dig 30 dagar på dig att ångra ditt köp. Vi vill att du kontaktar oss innan du gör en retur, på hello@babyface.se. För privatpersoner tillämpar vi även distans- och hemförsäljningslagen samt konsumentköplagen. Om du ångrar ditt köp betalar vi tillbaka dina pengar inom 30 dagar.
Du står dock för returfrakten. Kravet för att en vara ska kunna returneras är att den är i väsentligen oförändrat skick när den kommer tillbaka till oss. Ångerrätten gäller inte om varan är använd, skadad, eller på annat sätt modifierad. Öppnade och- eller använda hudvårdsprodukter återtas inte pga sanitära skäl.
När du returnerar en vara är det du som ansvarar för att den kommer fram till oss, och att den gör det i bra skick. Slå därför in produkten ordentligt, och skicka den "rekommenderat" om du vill vara på den säkra sidan. Du kan även kontakta oss för att få en retursedel mailad till dig. Antingen då genom Postnord retur, Instabox eller Budbee retur. Återbetalning görs endast på de returer som kommer tillbaka till oss. När returen godkänts av oss görs alltid en återbetalning inom 30 dagar. Vill du göra en Instabox retur kan du (när du fått retursedeln av oss)
INSTABOX RETUR
Boka en retur med Instabox genom att gå in på din spårningslänk som du fått av oss i tidigare sms. Där klickar du på “Skapa retur”. Om du inte hittar länken så kan du också gå in på instabox.io/return och själv skriva in ditt telefonnummer eller PaketID. När returen är skapad så har du 60 minuter på dig att lämna tillbaka paketet (skulle du inte hinna så är det bara att skapa en ny retur). När du är vid skåpet skriver du in den PIN-kod som du fått via sms och skannar sedan ditt paket. Luckan öppnas då automatiskt och du kan lämna in ditt paket.
REKLAMATION
Skulle varan vara felaktig skadad eller inte nå fram till dig måste reklamation göras inom skälig tid. Reklamationen görs genom att maila oss på hello@babyface.se. Skriv då ditt ordernummer och vad som är skäl till din reklamation. Om en vara är felaktig står vi för returfrakten, vilket kommer återbetalas till dig inom 30 dagar vid godkänd retur. Vid reklamation tillämpas konsumentköplagen, se www.konsumentverket.se. För att reklamationen ska godkännas har våra leverantörer krav på att minst 50% av produktens innehåll finns kvar.
ÅTERBETALNINGAR
Vid retur eller reklamation återbetalar vi alltid inom 30 dagar. Har du valt att betala med kort sätts i första hand pengarna tillbaka på ditt konto. Observera att pengarna återbetalas till det konto du använde vi köpet. Vid köp med Klarna Konto eller Klarna Faktura kan vi makulera ordern från kontot eller fakturan, om du inte redan betalat in något på den. Har du betalat in får du pengarna insatta på ditt konto inom 30 dagar.
ALLERGISK REAKTION
Om du fått en allergisk reaktion av någon av de produkter du köpt av oss ber vi dig att fota området och maila bild och beskrivning om din reaktion, så snart som möjligt. Detta är ett krav från våra leverantörer, för att vi ska kunna reklamera produkten. Ett annat krav är att minst 50% av produktens innehåll finns kvar.